Hej.

Jag heter Stefan och köper då och då era produkter för att bidra till bättre villkor för världens barn. Jag får också mycket information tillbaka via epost och brev.

Men jag ställer mig väldigt frågande till detta slöseri med resurser i form av pengar och miljö. Jag får nämligen samma information två gånger, i hushållet totalt fyra gånger eftersom min fru också får samma epost och brev!

Från och med nu vill jag inte att ni skickar brev till familjen. På så sätt sparar ni och vi en massa pengar och miljö. Dessa pengar vill vi att ni istället använder till barnen. Varje brevutskick till vår familj kostar 12 kronor i porto och en massa pengar för papper, kuvert och arbetstid. Dessa uppskattningsvis 13-15 kronor skulle istället räcka till mer än 50 portioner näringspulver!

Jag förstår att ni vill nå ut med ert budskap, men snälla – samkör era register och spara på pengarna!!

MVH
Stefan

Kopiera gärna och skicka till Unicef om du liksom jag får både epost och brev med samma innehåll!!!

EDIT 28/6:
Svaret från Unicef kom den 28/6:

———————
Hej Stefan,

Tack
för ditt mejl.

Jag har nu noterat att ni inte vill ha några
pappersutskick från oss i fortsättningen.

Allt
vi gör inom UNICEF utvärderas och uppföljs. Vi vet av erfarenhet
att vi får in mer pengar om vi frågar efter det. Visste vi
att detta inte genererade i mer pengar till barnen så skulle vi ju
naturligtvis inte använda oss av denna typ av utskick. Självklart
är det onödigt att ni får 2 identiska utskick till samma hushåll.
Jag ska absolut undersöka hur det kommer sig.

Med
vänlig hälsning
nnn (namnet dolt av hänsyn till personen i fråga)
Givarservice/Fundraising assistant

—————-